top of page
  • תמונת הסופר/תShir Reuven

גיל המעבר

תשמעו קטע על גיל המעבר. מבטיחה ששווה קריאה!

נכון שצמצמו את גיל המעבר (מנפאוז) פחות או יותר לגלי חום וסיום חלון הפריון, אבל אני רוצה לספר על העוצמה והחוסן שהתקופה הזו מביאה איתה.

לא אתעלם מהמורכביות הפיזיות, המנטליות ואגיד שבדיוק כמו שגיל ההתבגרות הוא חלון התערבות משמעותי לשנים הבוגרות שלנו (שינה, תזונה, ספורט, ניהול רגשות, טיפול כשצריך), גם גיל 30-40 הוא חלון התערבות משמעותי לניהול הבריאות שלנו והקלה על שינויים המגיעים בגיל המעבר ואחריו.

טיפ קטן- מחקרים מראים שנשים המקיפות עצמן בחברות (ממש קבוצת חברות בנות שנפגשות, משתפות, נהנות..) סובלות פחות מתסמיני גיל המעבר הפחות נעימים.




סיפור אנתרופולוגי קצר: 

ידוע לכולנו שהחברה הציידית לקטית היתה מבוססת חלבונים. אז זהו, שלא.

נכון שהגברים היו יוצאים למסעות צייד חשובים. אך לא תמיד הם היו חוזרים עם שלל. למעשה, רק ב -3-5% ממסעות הצייד היו חוזרים עם צייד.

כלומר שרוב התזונה השבטית היתה מבוססת על ליקוט.

מי היו אחראיות על הליקוט? הנשים. ולא סתם נשים אלא הנשים שכבר סיימו ללדת ולגדל ילדים קטנים.

קבוצות הנשים הבוגרות, חזקות, בריאות ומסוגלות הללו, היו יוצאות למסעות ליקוט ארוכים והיו אחראיות על עיקר התזונה וההזנה השבטית. (אגב ישנם מחקרים כיום המראים שבאוכלוסיות מסוימות הן גם היו יוצאות לצייד(.

בזכותן בני האדם בתקופה הציידית לקטית החזיקו מעמד


שימו לב שזה זמן של נשים בו הן הכי חזקות, מסוגלות ויכולות שלהן!

זה 180 מעלות הפוך מהאישה ״בגיל הבלות״ או כל שם אחר ונוראי שהדביקו לגיל המעבר.


אם את רוצה ללמוד לראות את עצמך בדרך הזו ולרכוש כלים שיעזרו לך לעבור את התקופה המעניינת והמסקרנת הזו אני כאן כדי לצאת איתך יחד למסע המופלא אל גיל המֵעֵבֵר.

מֵעֵבֵר למה?

מֵעֵבֵר לחייבת, צריכה ואל עֵבֵר הרוצה יכולה. 

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page