top of page
  • תמונת הסופר/תShir Bne Reuven

לקראת החורף...

עודכן: 13 בינו׳ 2018

?איך אפשר להיפתר מהתקררות? איך ניתן לחזק מערכת חיסון

הדרך האפקטיבית לטפל במחלה\פתוגן(גורם מחלה) המגיע מהחיצון (למשל התקררות המגיעה בעקבות אקלים של רוח וקור בעיקר) היא דרך הזעה. ברגע שמזיעים, הודפים את הפתוגן החוצה ומונעים ממנו להיכנס עמוק יותר לגוף ולהפוך למצב כרוני. אם זאת, כאשר אדם חלש מאוד או קיימת מחלה כרונית ברקע ההזעה לא תתאים ואפילו יכולה להחמיר. מוזמנים להתייעץ!


כאשר מתחילה התקררות, בשלב הראשון

לאכול מזונות פשוטים וקלים לעיכול, תזונה עשירה בנוזלים כגון מרקים עם ירקות ודגנים. במידה ויש חום כדאי לצרוך את הפירות והירקות בצורת מיצים.

בטיפול על ידי הזעה יש להכין תה עם ג'ינגר טרי וענף קינמון (רצוי להרתיח הכל כ-10 דקות). ניתן להוסיף מעט לימון ודבש. כמו כן, שתיית מרק יקרות עם כרישה ובצל ירוק. הקפידו להשתמש בעיקר בחלקו הלבן של הבצל הירוק, ניתן להוסיף אותו לתה.


!שלב שני, צאו לדרך

יש לשתות כוס אחת או יותר מהתה, להיכנס לאמבטיה\מקלחת חמה, וכשיוצאים ממנה לשתות עוד מהתה להתכסות בשמיכה ולהזיע. הקפידו - לא להזיע עד למצב של התשה. לאחר ההזעה, יש להחליף מצעים שנרטבו ולהיכנס לנוח.

לפעמים טיפול אחד כזה הוא מספיק. במידה ולא, ניתן לחזור עליו פעמיים ביום עד שתחושת המחלה חולפת. חשוב לציין, שיטה זו מתאימה לאנשים בריאים באופן כללי אשר אינם סובלים ממחלה כרונית ברקע.

טיפול זה עשוי להועיל גם במצבים של פריחה.


תזונה מתאימה

צמחים ומזונות מייזעים: ענף קינמון, ג'ינג'ר טרי, קמומיל, נענע, מנתה, צ'ילי אדום מסוג - cayenne

מזונות עשירים בביופלובנואידים: כרוב, פלפל ירוק, פטרוזיליה, גזר, ברוקולי, גזר לבן, לפת, חזרת, בצל ירוק, שום, לימון, אשכולית ורוב הפירות.


אבחנה ומתי להשתמש בשיטה זו


ברפואה הסינית אחת האבחנות הראשונות והחשובות ביותר היא להבין האם המחלה היא פנימית או חיצונית, טיפול בהזעה מתבצע כאשר נאבחן מצב חיצוני. מחלה חיצונית היא לרוב סוערת יותר, אקוטית, נמשכת זמן קצר יחסית ומשפיעה בעיקר על אזורים חיצוניים של הגוף הכוללים עור, שיער, שרירים, גידים ופתחים (פה, אף, אוזן חיצונית). במידה והמחלה מאובחנת כמצב חיצוני זה מכוון אותנו אל אופן הטיפול- הזעה . (מזכירה שוב- לא תמיד, לא לכל אדם. ההמלצות כאן הן כלליות)



לפרטים נוספים מוזמנים להתקשר או לכתוב - שיר בן ראובן - 052-8778880 shirsinit@gmail.com

מטפלת ברפואה סינית- דיקור, כוסות רוח, צמחים, שיאצו


4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page