top of page
  • תמונת הסופר/תShir Bne Reuven

זמן ומרחב


בימים אלו אני לומדת ונכנסת לעוד מימד ועומק בתך עולם הרפואה הסינית. (כי זה פשוט ממ). בעקבות כך, אני מסתכלת ומאבחנת את מטופלי ברובד נוסף שיכול לעניין גם אתכם ולאחר קריאה תוכלו לבחון קצת את עצמכם.

ברפואה הסינית כותבים שלפני הרבה שנים (אלפי שנים ויותר) אנשים חיו 100 שנה. הם חיו על פי חוקי השמיים- התעוררו והלכו לנוח כשצריך. הרגלי האכילה ושתיה שלהם היו מווסתים. הם לא התישו את עצמם בעבודות מיותרות. סה"כ חיו בשגרה בעלת תנועה מתמדת וכך הגוף והנפש שלהם היו מסונכרנים והם חיו את כל הזמן שהשמים העניקו להם.

כיום, (יותר נכון מדובר על לפני מאות שנים ויותר) אנשים חיו רק עד גיל 50 (אולי גם היום אלמלא הטכנולוגיה והקדמה). מדוע? שתיית אלכוהול היא דבר שבשגרה, אנו מתישים את עצמנו בעבודות ודאגות, הולכים לישון מאוחר, קשה לקום כשצריך..

כמובן שקצב החיים כיום הוא שונה. אך ניתן לשים לב לסימנים מתי אנחנו קצת מגזימים וחורגים לגמרי מהזמן- הקצב הנכון לנו. תנסו לשים לב לדברים שקורים בגוף מהר מידי או להיפך, לאט.. למשל- הגיע הזמן לקום בבוקר אך נורא קשה להתעורר, צריך לישון רצוף כל הלילה אך פתאום מתעוררים מוקדם מידי באמצע הלילה, מזיעים בחורף כשמזג האוויר קר או לא מזיעים בקיץ כשחם. כשאוכלים זמן העיכול צריך להיות נכון- שלא ייצא מהר מידי וגם שלא תיהיה עצירות.

אלו ועוד הם סימנים שאולי אנחנו לא מתנהלים בקצב הנכון לנו (לכל אדם קצב משלו). אולי אנחנו פועלים מהר מידי ומתישים את עצמנו או אולי לאט מידי ותוקעים את עצמנו. כאשר אנחנו בקצב הנכון לנו הגוף והנפש מאוזנים, המצב רוח טוב, החיים מלאים, בריאים, יש כח ואנרגיה גם בגילאים מתקדמים.

שיהיה לכולנו קצב נעים


שיר בן ראובן - מטפלת ברפואה סינית https://www.shirclinic.com/

13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page